wtorek, 17 września 2013

~ Czekoladowe ciasto maślankowe z gruszkami.



Jakiś czas temu pokazałam Wam to ciasto i obiecałam przepis, więc oto i jest. Po cieście zostały już tylko wspomnienia, ale gwarantuję, że było przepyszne. Idealne na osłodzenie sobie chłodnej jesieni :)
Przepis prosty, a efekt zachwycający. Czego chcieć więcej?:)



Czekoladowe ciasto maślankowe z gruszkami 
inspiracja


Składniki:

* 3 szklanki mąki
* 1 szklanka cukru
* 4 łyżki kakao
* kilka kostek czekolady (ja użyłam gorzkiej)
* 1,5 łyżeczki sody
* 9 łyżek oleju
* 1 łyżka octu
* 1/2 szklanki wody
*1,5 szklanki maślanki

* 3 duże gruszki 
*cynamon


Wykonanie:
Wszystkie składniki zmiksować. Czekoladę posiekać i dodać do masy. Gruszki wymieszać z cynamonem. Wylać ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć owoce i piec około 60 minut w 180 stopniach.

Smacznego!




20 komentarzy:

  1. fajne to ciacho, czekoladowe, nieco jesienne, z pysznymi gruchami! aż nabrałam ochoty na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne połączenie, pewnie niedługo upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie :) gruszki muszą być naprawdę fajnym dodatkiem do ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy to jest ciasto bez jajek?

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobbie w sobote z okazji swoich urodzin, ale dam śliwki ;D ale ale, nie ma jajek? wszystko dobrze ? bo chce by mi wyszlo?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie! Aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na wilgotne i intensywne w smaku, cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo czekoladowo! Muszę spróbować zrobić takie ciacho, od dłuższego czasu z mamą szukamy przepisu na wilgotne ciasto czekoladowe, a to chyba spełnia te wymogi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam połączenie czekoladowego ciasta z cynamonem :D a z gruszką też pewnie musiało by bardzo dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. zjadłabym kawałek. albo dwa XD

    OdpowiedzUsuń
  11. zostały tylko wspomnienia, a ja już się chciałam wprosić na kawałeczek! no nic, wychodzi na to, że też będę musiała je zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachwyciło mnie to ciasto! Wygląda cudownie, a w dodatku jest z moimi ulubionymi owocami :) Niebo w gębie *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. prezentuje sie genialnie <3 musiało być smaczne i wilgotne, mniam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie dodałam jogurt z owoców lesnych zamiast maślanki. Wrzuciłam całą tabliczke czekolady z orzechami, śliwki suszone i wiórki kokosowe....ostatkiem sił się powtrzymałam przed wrzuceniem pestek słonecznika :D w każdym razie ciasto siedzi w piekarniku - zobaczymy co z tego wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto bardzo dobre! Dalam prawie cala gorzka czekolade, gruszek prawie nie czuc, ale to dobrze w sumie. Jedyny problem u mnie byl taki,ze jak to zwykle bywa z ciastami na maslance/jogurcie maja inny czas pieczenia- u mnie pieklo sie 30 min dluzej, bo po 60 min ciasto na srodku bylo calkowicie plynne. Dzieki za przepis :) #Ewa

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)