sobota, 17 sierpnia 2013

~ Magiczne, trójwarstwowe ciasto.

Kiedy ostatnio przeglądałam przepisy moją uwagę przykuło to oto ciasto. Podobno magiczne, bo z jednej  masy tworzą się trzy. Nie byłabym sobą gdybym sama się o tym nie przekonała, więc wczoraj sprawdziłam, czy mam wszystkie potrzebne składniki i zabrałam się do pracy. Efekt zadziwił nawet moją mamę, która była pewna, że wyjdzie zakalec. 
Pierwsza warstwa jest trochę "gumowata", ale bez obaw, taka właśnie ma być. Druga przypomina mi budyniowy sernik, a trzecia to biszkopcik. Polecam, bo robi się je naprawdę szybko, a składniki na jego wykonanie macie zapewne w domu :)


Magiczne, trójwarstwowe ciasto

Składniki:
* 6 jajek
* 1,5 łyżki wody
* 200g cukru
* 190g masła
* 175g mąki
* 750 ml letniego mleka
* odrobina aromatu waniliowego lub śmietankowego

Wykonanie:
Masło rozpuścić i przestudzić. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, odstawić na bok. W oddzielnym naczyniu ubić żółtka z cukrem na jasną masę. Dodać masło i półtorej łyżki wody i miksować przez 2 minuty. Następnie przesiać mąkę do miski i dobrze połączyć mikserem. Powoli dolewać mleko i dodać aromat. Na końcu dodawać ubite białka (na 3-4 razy) i delikatnie mieszać drewnianą szpatułką. Piekarnik nagrzać do 160-170 stopni. Masę przelać do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki i piec 60-70 minut. Po ostudzeniu ciasto posypać cukrem pudrem. Przechowywać w lodówce. 

Smacznego! :)




19 komentarzy:

  1. ale pyszniutko wygląda! mogę się wprosić na kawałek tego magicznego ciacha?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo niepozornie... Składniki są bajecznie proste, rzeczywiście każdy z nas je ma w domu:) Nie zaszkodzi spisać...

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, wszystko mam! a ciasto, takie skromne i niepozorne. hm, możliwe że w tej niepozorności kryje się niesamowita głębia smaku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpaść mogę, bo robić mi się nie chce :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm..Wygląda rzeczywiście magicznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. skoro trójwarstwowe to przekonana byłam, że robi się i wylewa trzy osobne warstwy,a to jedna jest :D faktycznie magia ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie z lekką nutką wanilii;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciacho świetnie wygląda, i skoro takie magiczne to i może ja spróbuję tej magii ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno magiczne jeśli chodzi o wygląd.. i faktycznie nie przypuszczałabym że to jedna masa :) Idealne na sobotnie popołudnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic wiele nie potrzeba, a wygląda całkiem pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o tym cieście... Ciekawie wygłąda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi ochoty na ciasto! Nawet moja mama się zaczęła upominać, że dawno nic nie piekłam :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciacho wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja pieklam to ciasto i mi nie wyszlo nnie wiem dlaczego

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)