poniedziałek, 19 sierpnia 2013

~ 130.

~. twarogowe placuszki z jeżynami i cukrem pudrem .~




~
Pancakes z dodatkiem sera to jak na razie moje ulubione. 
Idealnie puszyste z dodatkiem kwaskowych jeżyn. Pycha! :)

Twarogowe placuszki 
20-25 małych placuszków

Składniki:
* kostka twarogu (250-275g)
* 3 jajka (białka i żółtka osobno)
* 3 łyżki mąki (ja dałam pszenną)
* słodzidło (u mnie 1-2 łyżki miodu)
* owoce (opcjonalnie), u mnie jeżyny

Wykonanie:
W jednej misce zmiksować twaróg
 ze słodzidłem i żółtkami i mąką, 
w drugiej ubić na sztywno białka.
Następnie wymieszać drewnianą szpatułką ubite białka z masą serową, tak aby zachować ich puszystość. Dodać owoce. Ciasto twarogowe wykładać łyżką na rozgrzaną, natłuszczoną (opcjonalnie) patelnię 
i smażyć na niewielkim ogniu. Przewracać na drugą stronę, kiedy na brzegach pojawią się bąbelki. 
Podawać na ciepło lub na zimno z ulubionymi dodatkami. 
Smacznego!


25 komentarzy:

  1. Ooo, widze podwojna porcja... Podziel sie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają zupełnie jak tradycyjne racuchy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają przeapetycznie:))
    przepis?;)

    pozdrawiam!
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis znajdziesz w zakładce Przepisy na śniadania:)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. O jacie, wyglądają cudownie! Można przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przypomniałaś mi o nich, zrobię je w najbliższym czasie :) z jeżynami musiały być wyśmienite.

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocze ;) I jeszcze jakie puszyste!

    OdpowiedzUsuń
  8. no tak, nie ma to jak mięciutkie twarogowe placuszki *-*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze takich nie robiłam :)
    Smażyłaś je na oleju ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed pierwszą partią placuszków natłuściłam lekko patelnię, ale jak masz teflonową to nie jest to konieczne :)

      Usuń
  10. ale bombowe! aż się zaśliniłam *_*

    OdpowiedzUsuń
  11. twarogowe i takie puchate? muszę wykorzystac Twój przepis, bo mi nigdy takie nie wychodzą! a z jeżynami musiały byc naprawdę pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie puszyste! Cudowne :)
    Jestem na siebie wściekła, że zapomniałam wczoraj kupić jeżyn jak wracałam z Kazimierza. A były takie tanie! :(

    OdpowiedzUsuń
  13. jeżyny to aktualnie mój najulubieńszy owoc ;) w takie placuszki z nimi musiały smakować rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam jeżyny i uwielbiam placki na bazie twarożku - śniadanie idealne! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabieram przepis :D Pyyychotka

    OdpowiedzUsuń
  16. Twarogowe są najlepsze i te jeżyny! Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  17. jeny, jak ja rzadko robię teraz placki z twarogu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. musiały byc smakowite .. kuuusi ;p

    nominowałam cię do Liebster Blogger Award i Versatile Blogger Awar.
    Wiecej na http://mysl-odsiewnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ktoś je robił, czy tylko chwalicie przepis za zdjęcia? Mi nie wyszły:( trzymałam się przepisu, jednak nie sposób je usmażyć, od razu się przypalają od spodu, czy to mały czy średni ogień, a od góry surowe, tak, że przy próbie przewrócenia robi się breja. Dodam, że próbowałam z olejem i bez.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)