wtorek, 11 czerwca 2013

~ Sałatka grecka.


Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na tradycyjną sałatkę grecką. Pamiętam, że jeszcze jako mała dziewczynka podczas, gdy rodzice zajmowali się pracami w ogrodzie, zrobiłam ją właśnie z tego przepisu. Wiąże się ona z miłymi wspomnieniami, dzieciństwem. Także, gdy robiliśmy sałatki na technice w podstawówce wybrałam właśnie ją. Mam do niej sentyment. :)


Sałatka grecka

Składniki:
* 1 ogórek
* 2 pomidory
* 1 czerwona papryka
* 1 większa cebulka czerwona lub 2 mniejsze
* 15 czarnych oliwek
* 200-300 g sera feta

Sos:
* 4 łyżki oliwy
* szczypta pieprzu
* zioła do smaku
* 2 łyżki octu winnego (opcjonalnie)

Wykonanie:
Warzywa umyć. Z pomidorów wyciąć trzpienie. Paprykę oczyścić. Cebulę obrać. Warzywa i ser pokroić. Z oliwy, pieprzu, ziół przyrządzić sos. Warzywa, ser i oliwki (przekrojone na części) wyłożyć do salaterki, polać sosem i wymieszać. Skropić octem winnym.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Lubię tę sałatkę, nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też bardzo ją lubię, ale zawsze wyrzucam z niej oliwki, bo za nimi nie przepadam;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam fetę, musiało być mega smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Grecka to jedna z moich ulubionych ! Tylko bez oliwek, bo za nimi nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na zawsze pozostanie wspomnieniem z klasowych wigilii w LO:) Przyrządzana zawsze z pekińską! Taka troszkę inna wtedy wychodzi, ale mnie smakuje szalenie, spróbuj kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja pamiętam jak tworzyliśmy sałatki w przedszkolu :3

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm grecką to ja lubię, szczególnie sprawdza się na lato do grilla ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. to chyba moja ulubiona sałatka. Robię identyczną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kocham wyjadać samą fetę:D

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię tą sałatkę, tylko nie rozumiem dlaczego często o niej zapominam:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Polubiłam grecką całkiem niedawno. Wszystko jednak zależy od tego kto ją przygotuje. ^^

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)