poniedziałek, 1 kwietnia 2013

~ Makowiec z pianą.

Ten makowiec pochodzi z przepisu rodzinnego. Robiła go moja babcia, potem mama, a teraz ja. 
W dzieciństwie za bardzo mi nie podchodził, ale teraz sama zjadłam pół blachy, jeszcze przed świętami :)

Spód ciasta:
*4 jajka
*250g margaryny (kostka)
*2 szklanki mąki tortowej
*1 szklanka cukru
*4 łyżki mąki ziemniaczanej
*2 łyżeczki proszku do pieczenia
*olejek migdałowy

Masa:
*ok. 900g masy makowej

Wierzch ciasta:
*4 białka
*1/2 szklanki cukru

Ubić.

Wykonanie:
Margarynę utrzeć z żółtkami i cukrem. Następnie dalej ucierając dodać mąkę, proszek i olejek. Ubić pianę i delikatnie wymieszać z ciastem. Wylać ciasto na blachę i rozłożyć na nim równą warstwę masy makowej. Piec około 50 minut w 180 stopniach. 15 minut przed końcem pieczenia wyłożyć na mak pianę z białek ubitą z cukrem. Cukier dodać, gdy piana będzie już sztywna. Zapiec.

Smacznego :)


15 komentarzy:

  1. Wygląda zupełnie inaczej niż tradycyjny makowiec, którego nie lubię, więc na Twój chętnie się skuszę^^

    Lubię takie rodzinne tradycje w potrawach, wypiekach..
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No może taki byłby dla mnie lepszą opcją od prób zrobienia drożdzowego rulona ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam makowce, więc jestem pewna, że w Twoim bym się zakochała po pierwszym kęsie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam :)
    lubię makowiec a twój zachęca ^

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada ładnie ;] ja kiedyś w ogóle maku/makowców nie lubiłam a teraz jakoś się pomału i do nich przekonuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym makowca :) Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham makowce, ale robimy je zawsze na Boże narodzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wszelkie wypieki z makiem, mniam <3 a na kawałeczek Twojego cuda bardzo chętnie bym się skusiła :))

    miłego wieczoru :*

    OdpowiedzUsuń
  9. takiego makowca jeszcze nie próbowałam ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. cudne ciacho ! ja bardzooo lubię mak , więc na pewno by mi posmakowało ;0 w sumie to dawno nie miałam u siebie makowca ...

    OdpowiedzUsuń
  11. genialnie się prezentuje.. bardzo mi przypomina te wszystkie ciasta, które piecze moja mama.. zawsze pyszne.. ;P

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)