poniedziałek, 22 kwietnia 2013

~ 66. gofry w towarzystwie.

 ~. gofry z waniliowym serkiem homogenizowanym i brzoskwinią z puszki .~


Zawsze podobały mi się na blogach akcje typu: "wspólne śniadanie" lub "wspólne gotowanie", więc gdy Sandra wczoraj szukała osób chętnych do zjedzenia śniadania w towarzystwie od razu się zgodziłam. Potem dołączyła do nas Klaudia P i Marta.
Dzisiejsze gofry smakowały mi zupełnie inaczej, o niebo lepiej
 (i to nie tylko dobór dodatków) ;p

~
Od dzisiaj będę publikować przepisy na gofry, naleśniki etc,
bo zazwyczaj wszystkie, sprawdzone receptury, zapisane na pojedynczych kartkach gdzieś znikają.

~
Gofry wg Michela Roux 

* 3 sztuki *

Składniki:
*80g mąki (u mnie tortowa)
*15g cukru pudru
*szczypta soli
*łyżka stopionego masła
*1 jajko (żółtko i białko osobno)
*ok. 135 ml mleka
*łyżeczka cukru 
*dodatki: u mnie 100g serka homogenizowanego, 2 brzoskwinie z puszki

Wykonanie:
 Mąkę, cukier puder, sól, stopione masło, żółtko i 1/3 mleka wymieszać na gładką masę, dodając stopniowo pozostałe mleko. 
Odstawić na 5-10 minut. 
Rozgrzać gofrownicę, ubić białko z łyżeczką cukru na puszystą pianę i delikatnie wymieszać z resztą ciasta. Smażyć gofry.

Smacznego! :)

26 komentarzy:

  1. takie wspólne śniadania to fajna sprawa :)
    uwielbiam gofry z brzoskwinią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak zupełnie inaczej smakują ;)
    Pysznie wyglądają, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzoskwinia znów mnie kusi od kolejnej z Was :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się ciesze, że będziesz zamieszczać przepisy. :)
    A tak wspaniałe śniadanie w "towarzystwie" musiało smakować wyjątkowo. Następnym razem będę musiała dołączyć do takiej akcji, fantastyczny pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne dodatki :)
    A śniadanie w towarzystwie - nawet tym blogowym - zawsze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły wspaniałe, puszyste jak chmurka...
    Dziękuję za wspólne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. gofry, gofry, ja chcę GOFRA :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne te gofry, i ta brzoskwinia, przepis zapisuje do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. gofry z brzoskwinią? zdecydowanie na tak! ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne są takie pomysły, szczególne jeśli wychodzą właśnie takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzoskwinie zamieniam na tą nie z puszki i mogę kraść!

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszne gofry z brzoskwiniami - mniam *-* udane wspólne śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi ochoty na te gofry zrobiłyście :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pychotka.. Coraz bardziej żałuję, że nie mam gofrownicy. Wasze gofry prezentują się przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam, uwielbiam gofry! Też mi strasznej ochoty narobiłyście :D

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny pomysł z tymi przepisami :) i fajne, po zdjeciach widze, słoneczne śniadanko ;]

    OdpowiedzUsuń
  17. Wieki nie jadłam gofrów... nie zostały ci jakieś :) ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale słonecznie u Ciebie i te brzoskwinie idealnie podkreśliły ten radosny nastrój :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu jesteś :)